Het Into Business magazine is HET magazine voor ondernemers. In 10 regio’s wordt een eigen versie van het magazine verspreid. Het is een gratis abonnement verzonden aan ondernemers in het MKB, bestuurders van organisaties en gemeentes.
FinMaster is gevraagd mee te werken aan het artikel; Ondernemer van nu denkt niet alleen aan zichzelf. Ons bestuurslid Krista de Rooi beantwoordde voor het magazine 3 vragen.
Interview
De tijdsgeest is anders: prijsstijgingen, inflatie, labge levertijden, corona. Daarom mijn vraag: wat doe jij als ondernemer anders dan voorheen?
FinMaster ontwikkelt en vermarkt haar boekhoudapplicatie zelf, dus zijn we niet echt afhankelijk van andere bedrijven. Daarom doen wij niet veel anders dan voorheen. We hebben wel hier en daar een uitdaging gehad, zoals bijvoorbeeld het verplichte thuiswerken in coronatijd. Nu is thuiswerken bij ons altijd al mogelijk, maar nooit met zijn allen tegelijk. De uitdaging was dan ook: hoe zorg je ervoor dat je onderling goed contact houdt, op de hoogte blijft van elkaars werkzaamheden en dat onze klanten hiervan zo min mogelijk hinder ondervinden? We hebben goede afspraken gemaakt en alle meetings verliepen online. Hierdoor, en door goede samenwerking onderling, hebben we dit waargemaakt en zijn we altijd goed bereikbaar gebleven. We zijn ons er erg van bewust dat dit natuurlijk niks is vergeleken met sommige van onze klanten. Daarom proberen we ze zoveel mogelijk te ondersteunen. Dit hebben we voornamelijk gedaan door nieuwe modules toe te voegen aan onze applicatie.
Is dat noodzaak?
Vanuit ons oogpunt gezien vinden we noodzaak een groot woord. De nieuwe modules stonden al op de rol en zijn nu in de planning wat naar voren geschoven. Buiten dat is het ook een goede aanvulling op onze applicatie. Vanuit onze klanten gezien helpt de begrotingsmodule hen om op verschillende manieren inzicht te krijgen in de huidige stand van zaken en om deze aan de hand van verschillende eigen gemaakte scenario’s te raadplegen. Door het toevoegen van de PSD2 bankkoppeling heeft de klant op een snellere manier inzicht in zijn actuele cijfers. Dus voor onze klanten kan het een extra fijne toevoeging zijn in deze onrustige tijden.
Verlang je wel eens terug nar vroeger?
Persoonlijk vind ik het fijner om direct contact te hebben met collega’s of klanten. Door het gemak (en efficiëntie), maken we nu nog steeds veel gebruik van online meetings. Dat zou van mij wel weer wat minder mogen.
Krista de Rooi
Bestuurder bij FinMaster